It`s friday again babay;)

Haha, var visst fredag här igen;) Göööööttans;)
Veckan har varit förkyld, väldigt förkyld. Men nu känns det som att det börjar gå på rätt håll iaf. Tyvärr har det inte blivit så mkt ridning, vill helst inte anstränga mig när jag blir förkyld. Blir ALDRIG frisk då. I måndags skrittade jag Plutten ca 20 min, tis & ons vilade han, och igår tömkörde/linade jag honom. Han såg super fin ut och örenen var spetsade framåt hela tiden;) Han gillar verkligen att bli tömkörd!

Hans "balltramp" ser bättre och bättre ut för varje dag nu när han går lindad med en fin blå linda för att det inte ska gå upp igen;) Är ju ett så svårt ställe att få att läka ifred. Dels för att det hela tiden är i kontakt med bakterier och det är så lätt att han går på något eller stöter emot. Men att linda om det med gasbinda och självhäftande linda varannan dag funkar bra.

Skulle ju tävla två klasser i helgen, men känner att jag står över det. Visserligen är han inte halt, men jag tycker inte att det känns okej att tävla med en häst som har hoven lindad och har ett sår som lätt kan gå upp. Tävlingarna finns kvar och återkommer varje år. Men det gör inte min älskade Putte plutt om jag inte tar hand om honom.. Så därför tar vi det säkra före det osäkra;)

Va ska Ni göra i helgen??

Ha en underbar fredag och njut av att det om bara några timmar är helg;)


Kramar från oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0