Heeeeeeej!!

Dålig uppdatering så det skriker om det här...eller snarare ekar tomt;)
Midsommarhelgen var helt underbar. Mycket skratt med goda vänner och givetvis god mat. Synd att det var över lika fort. På hästfronten går det kalas. Putte går riktigt bra, trots den lite för stora gräs magen;) men det hör väll sommaren till hihi. Ikväll blir det träning igen för Ulf, och sen laddas det för fullt inför helgens tävling i Falkenberg en Lätt A:6. Ska bli super kul!!

Skrev ju för ett tag sen om att jag gjorde en makeover på mitt kandar träns. Gjorde ett tappert försök att lacka nosgrimman. Kollade med min sadelmakare om det fanns något speciellt läder lack. Men tyvärr hittade hon inget. Så jag provade lite olika varianter själv. Fick tips från nån tjej att man kunde använda polish, sånt som man använder till inredningen i bilen. Men detta var ingen större hit. Sen provade jag det klassiska som nog så många andra gjort- Hårspray. Super fint dirket när man sprayat på det. Men så fort det torkat och man böjde lite på nosgrimman sprack det dirket. Dessutom mår nog inte lädret så värst bra av det i längden. Så det absolut bästa tipset om man vill ha glansigt/lackat är det nog att putsa upp tränset ordentligt..allra bäst funkar det med en nylonstrumpa och ett bra putsmedel. Själv använder jag mig av Stubbens hamanolfett och Könings special kräm för deras läderstövlar;)

Hoppas det var lite svar på din fråga;)

Ha en underbar sommardag.

Kram från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0