It`s a early morning!

Godmorgon! Idag vart det upp tidigt som gällde. Ska rida redan kl 9.45 på Plönninge för K-G. Clinicen blev ju flyttad från Halmstad ridhus till Plönninge för att  underlaget hade frusit..

Så gårdagen då. K-G började med att tömköra Jennys 5 åring. Sedan gick han vidare till en 12 åring dvs. min Putte. Woooww, det var häftigt. Vilket steg han lyckades få fram i honom. Förstår att tömkörning verkligen är ett super bra komplement till ridningen, och så mkt man faktiskt kan åstadkomma från marken. Efter att han var färdig med Putte fick jag ta över tömmarna. Känslan var ungefär "det man i normala fall har mellan benen när man rider, hade man i handen". Måste säga att det faktiskt var lite läskigt, man är ju inte alls van vid det då jag aldrig har tömkört förut. Men absolut nått vi måste testa mer.

Nu ska jag ut i stallet och göra Plutten färdig. Sen bär det av till Plönninge i blåsten...håll i hatten!

Lägger upp lite bilder på spektaklet senare...

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0