Lunchtime!

Wow, wow, wow vilken helg!
I lördags var det ju som sagt tömkörnings clinic för K-G Svensson. Och i söndags fick vi rida för honom. WOW är väll det bästa ordet för att sammanfatta det hela. Har nog aldrig haft en sån känsla under ett träningspass. Putte fick ett bra flytt, en fantastisk gång, egen framåtbjudning vilket resulterade i att jag hade ett bra "sug" i tyglen och en underbar ridkänsla. Har alltid varit ganska så "mesig" i min ridning, då jag alltid är väldigt mjuk i handen och knappt vill hålla i tyglen. Men K-G fick mig att fortfarnade vara mjuk i handen men ända hålla kvar och ge Putte precis det stödet som han behöver samtidigt som jag möte upp med skänklen. Med andra ord, jag fick han mellan hand och skänkel precis där han ska vara. Till och med i skänkelvikningarna som ibland kan vara lite av en svaghet hos oss, då jag blir spänd vilket resulterar i att Putte spänner sig och kryper ihop och "springer" igenom skänkelvikningen. Till och med då flyttade Putte fint i sidled för endast en liten lätt skänkel och behöll formen och framåt bjudningen.

Hoppas verkligen att jag får möjligheten att träna för denna människan igen;)

Lite bilder från helgen!


K-G förklarar hur halsen ska vara.


I full action med Putte.






K-G sammanfattar passet. Mycket fin liten häst det där blev domen;)



Kommentarer
Postat av: Annika

Mamma är riktigt stolt.

2010-01-18 @ 12:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0