Ingen tävling, men....

Hade anmält mig till årets första tävling på lördag, en Lätt A:3. Men så fick jag i mitt tycke ett bättre erbjudande;)
Varje år samlas dom halländska dressyr domarna (tror de är så i alla distrikt) för att "prata ihop" sig och disskutera om hur man dömer. Detta för att antar jag ligga på samma betygskala och döma så likvärdigt som möjligt. Då tittar dom på ett antal ekipage från olika nivåer som rider olika program, som dom dömer och sedan disskuterar tillsammans om varför dom satte just den poängsiffran och hur dom tänkt. I fjol var jag med och red på detta, kommer inte ihåg vilket program men tror det var Lätt A:3. Iår blev jag tillfrågad att rida Msv C:2, alltså det nya Lätt A:5 programmet som nu övergått till att bli ett medelsvår program... Tyckte detta var ett toppen tillfälle att få träna på programmet samtidigt som man blir "dissikerad" av en hop med domare;) Vad mer kan en satsande dressyr ryttare önska sig haha. Så jag avanmälde helt enkelt till tävlingen.

Man får en jätte bra insikt i hur domarna tänker och vad det är dom vill se hos ett ekipage på tävling. Visserligen är ju inte deras disskusion angående bedömingen riktad direkt till mig, men det hindrar ju inte mig från att lyssna och lära;)

Så dom vita ridbyxorna och kavajen får vänta drygt en månad till, men vi ligger inte på latsidan för det;)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Gud så himla kul!

2010-02-16 @ 23:24:41
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0