Torsdag!

Kanske dags att berätta hur helgens tävling gick;) Jag är nöjd med våran prestation, förutom att jag "slappnade" av alldeles för mkt i första galopp serpentinen. Givetvis blev det ett avbrott. Har ju som sagt lite problem med vänstergaloppen. Dock var det ju mitt fel eftersom jag inte stöttade och red hon helt genom hela bågen. Så det gör vi bättre nästa gång;) Men för övrigt är jag nöjd, dock verkade domaren inte hålla med om detta. Fick faktiskt grymt dåligt betalt 57%!!!!! Så dåligt kan jag intyga både från mig själv och andra att det inte var. Men men, det är ju en bedömningssport. Vi hänger inte läpp för det utan kämpar och jobbar vidare;)

I förr går tänkte jag tränat lite program inför helgen tävling. Men han var super stressad och "sprang" bara ifrån mig i stort set hela tiden, så det blev att tänka om med ridpasset. Dock tränade jag på en del vägar i trav och jobbade mycket med att få han så uppmärksam som möjligt i galoppen och inte bara springa ifrån mig. Tråkigt när det blir sånna ridpass där kommunikationen försvinner och han bara stressar. Men och andra sidan får jag ju verkligen chans att vända situationen till något positivt och få han uppmärksam igen. Inget ont som inte har nått gott med sig!

Idag var han betydligt bättre. Tränade lite förvänd galopp. Dock utan att ställa FÖR höga krav på honom. Mest att få honom positiv och känna att han verkligen klarar av det, bara han ger det en chans. Ibland känns det nämligen som att han ger upp utan att försöka. Tror faktiskt att min underbara häst har lite prestationsångest! Men det beror nog på mig. Jag vet att jag har en fantastiskt fin häst som faktiskt kan. Vilket gör att jag blir så besviken på mig själv när jag inte riktigt reder ut att rida honom hela vägen. Han vill ju så gärna vara en till lags. Och det är ju fel av mig att "lasta över allt ansvar på honom".

Men nu är vi iaf (båda två) grymt taggade inför helgen;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0